Elektronikus ügyintézés

Az önkormányzati ASP rendszert igénybe vevő települések az Önkormányzati Hivatali Portálon keresztül (továbbiakban: OHP) biztosítják ügyfeleik számára az elektronikus ügyintézéshez szükséges szolgáltatásokat. A továbbiakban bemutatjuk a szolgáltatás általános elemeit, igénybevételének feltételeit.

Az Önkormányzati Hivatali Portál (OHP) az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne, melynek köszönhetően Ön kényelmesen, áttekinthetően, elektronikus úton, akár otthonából is intézheti hivatali ügyeit.

A portál használatához rendelkezni kell ügyfélkapus regisztrációval, tárhellyel, valamint nem lehet az ügyfél tiltott az Internetes ügyintézés a Rendelkezési Nyilvántartásban.

Az OHP-portál bárki számára elérhető, egyes funkciók szabadon használhatók, más funkciók azonban bejelentkezéshez kötöttek.

Bejelentkezéshez kötött funkciók: 

  • Elektronikus űrlap beküldése
  • Mentett űrlapok elérése és megnyitása
  • Ügykövetés
  • Adóegyenleg-lekérdezés
  • Fizetéstörténet
  • Saját önkormányzatok listája

Bejelentkezés nélkül is igénybe vehető funkciók: 

  • Önkormányzat-keresés
  • Beküldés nélküli ügyindítás

 Az OHP-n keresztül igénybe vehető elektronikus ügyintézési szolgáltatások:

  • Ügyindítás: Az ügyindítás egy elektronikus űrlap benyújtását jelenti. A település és az ügy kiválasztása után az űrlapkitöltő alkalmazás segítségével az ügyfél kitölti az űrlapot, majd beküldi a települési önkormányzat hivatali tárhelyére. Jelenleg az önkormányzat adóügyei támogatottak a rendszeren keresztül, de az ún. e-Papír szolgáltatás segítségével bármilyen  ügy indítható elektronikusan
  • Ügykövetés: Az ügyfél az ügykövetés igénybevételével tájékoztatást kaphat a kiválasztott településnél folyamatban levő, a Portálon elektronikusan indított ügyének ügyintézési állapotáról. Háromféle állapot szerinti szűrés érhető el: folyamatban, lezárt vagy minden ügy. Kizárólag a saját ügyekre vonatkozó információk kérhetők le.
  • Adóegyenleg lekérdezés:  Az ügyfél lekérheti helyi adó egyenlegét. Az egyenleg lekérdezéséhez meg kell adni az adóazonosító jelet, vagy adószámot is. Azonosítás után a felhasználó lekérdezheti az önkormányzati adóhatóságnál fennálló személyes adóegyenlegét, vagy képviseleti joggal felruházott személyként azon (természetes vagy jogi) személyek egyenlegét, amelyekkel kapcsolatban az önkormányzati adóhatóságnál jogosult eljárni.
  • Fizetéstörténet: Itt tájékozódhat az OHP-portálon keresztül az adott önkormányzatnál teljesített adó-, illeték-, valamint számlabefizetéseiről, azok eredményességéről.

Az OHP elérhető

További tájékoztató a portál használatáról: